Koledzy (Ci którzy wymieniali sprężyny) czy któryś z was wymieniał razem i przednie ??
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez yunior81http://www.iparts.pl/czesc/sprezyna-zawieszenia,skoda,octavia-1z3-od-2004-02,1-6-102km,106-5120-17973-100113-0-175-4085710.html
Jesteś pewny ze chcesz na tył HD ? Może być twardo.....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81http://www.iparts.pl/czesc/sprezyna-zawieszenia,skoda,octavia-1z3-od-2004-02,1-6-102km,106-5120-17973-100113-0-175-4085710.html
Jesteś pewny ze chcesz na tył HD ? Może być twardo.....
Komentarz
-
-
Witam wszystkich.
Tak, ja mam już problem sprężyn za sobą. Polecam swoje rozwiązanie ("19"+ gumy), ale broń Boże, nie neguję Lesjo 20 HD. Bazuję na info. z naszego forum, że też jest super. I oto chodzi, a Państwu z "SAP" serdecznie dziękuję, co niniejszym uczyniłem wysyłając stosownego e-maila.
Gratuluję wszystkim, którym udało się w ten czy inny sposób rozwiązać problem zawieszenia w O2 z LPG. W moim przypadku trzyma parametr 400 mm, nawet bardziej na +, przy pełnym LPG + 1/2 PB + koło zapasowe + lewarek i jakieś drobne szpargały w kuferku. Prowadzenie samochodu znakomite, bez różnicy, a może nawet lepiej - twardziej, wyżej. Musiałem, co podkreślałem wcześniej, zmienić ustawienie świateł, ale warto to zrobić.
Przednich sprężyn nie wymieniałem i póki co nie planuję tego, nie widzę takiej potrzeby, ale jeżeli ktoś chce mieć i tył i przód Lesjo - nie ma problemu. Z przodem trochę więcej pracy.
Tak jak pisałem w swoim pierwszym poście, obiecałem wyjaśnienie kolorów i liter sprężyn. Przy pierwszej wymianie sprężyn w ASO założyli mi takie z: 2 x żółte i 1 x białe kropki oraz litery HFH.
Jeżeli uda mi się odmotać i załączyć zdjęcie mojego "szkodnika", po wymianie sprężyn, to zrobię to wkrótce.
Pozdrawiam wszystkich, życzę bezpiecznej eksploatacji naszych O2.
Miłego weekendu (wszak piątek przed 23.00).
Robertoza
Komentarz
-
-
zeby sie sprezyna p rozciaganiu nie skurczyla to trzeba tak uderzyc miedzy zwoje sprezyny by ostrze młotka walnela w drut ( czyli sprzezyne) jak uderzysz tak z eona dostanie tez za nawet bedzie wgniot w niej delikatny to nie skurczy sie taki spring. Tak sie rozciaga sprezyny od wiatrówek ( karabinków pneumatycznych).
Owszme najlepiej jakby rozhartowac ją rozciagnac i ponownie zahartowac ale tu potrzebny kowal. Kiedys sie w to bawilo.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
W koncu i ja dolaczam do szczesliwych posiadaczy normalnego auta a nie motorowki
Wybor ostatecznie padl na Monroe SP3349(165 pln szt) - deko drozsze niz lejso hd (140 pln szt) ale efekt jest jak dla mnie wiecej niz zadowalajacy.
W kombi z gazem na full, pb 1/2, kolem, hakiem i drobnymi gratami jak lewarek itp jest po wymianie 41
Na pewno sie jeszcze uloza i troszke usiada np po wyjezdzie na wakacje ale mysle ze ponizej 40 nie spadnie.
Przed wymiana bylo 37,5 (3 zolte 1 biala). Monroe w stosunku do ori skody dluzsze ok 1 cm i grubsze - nie mierzylem dokladnie - stwierdzam na oko.
Wymiana zgodnie z info od TwoB - Dzieki wielkie - info bylo bardzo pomocne.
Bez żaby ciezko by bylo, potrzebne tez dwa naprawde mocne klucze 18' oczkowe.
Ja mialem tylko 1 i przez to troszke sie nameczylem. Auto trzeba podniesc naprawde bardzo wysoko - ja uzylem zwyklego lewarka a pod niego dalem gruba deche.
Warto tez dac cos pod kola z przeciwnej strony zeby nasza konstrukcja byla bardziej stabilna. Jak przystepujemy do skladania warto dosc wysoko podniesc piaste zaba
wtedy otwory latwiej wysrodkowac - wazne zeby zaba podpierac na samym koncu wachacza.
Jak ktos ma odrobine zmyslu mechanika to sam sobie poradzi.
W Aso licza za to jedna roboczogodzine czyli 170 pln lub 130 po znizce...
Jak sie uloza to podjade sprawdzic zbieznosc i swiatelka.
pozdrawiam
Komentarz
-
-
Problem może być taki, że one mogą Ci więcej nie usiąść. Przynajmniej moje 19 nie siadły po wymianie ani na milimetr. Jak wyjeździsz połowę zbiornika LPG i trochę benzyny to podniosą Ci się przynajmniej o 0,5 cm. No, ale to tylko moje teoretyczne gdybanie :lol:
Ja ostatnio zmierzyłem wysokość moich 19 przy obciążeniu zbiornik LPG połowa, benzyna 1/4, koło zapasowe pełne, hak, dwie osoby z tyłu każda po około 60 kg no i jakieś graty w bagażniku i wyszło mi 37 cm, czyli tyle ile miałem przed wymianą na pusto. Od wymiany zero przytarć na progach zwalniających, ale nie jest to rozwiązanie dla osób które lubią jak tył jest wysoko, bo bez pasażerów z tyłu i przy pełnym LPG i połowie benzyny mam coś 385mm.
Komentarz
-
-
kiler01 gratuluje dobrej decyzji.
springi które wybrałeś mają oznaczenie wg. vag 1K0511115BM. Wg LesjÖfors są odpowiednikiem 4285720 Są grubsze i dłuższe. Raczej (99% ) ci nie siądą .
W mojej opinii to dobry wybór.
Minusy: Twardy tył (trzęsie), nie wiem jak amorek ci to wytrzyma
Plusy: Masz auto w górze. Masz pewność, ze pomimo ciężkiego bagażu auto trzyma wymiar...Super sprawa na zimę, śnieg wcale nie zalega.
P.s. Nie rozumiem filozofii podniecania się wymianą sprężyn na inne, które co prawda usztywniają i nieznacznie podnoszą tył - który i tak jest niżej niż ich przód!!!! w dalszym ciągu mają motorówkę. Jak skoda (octa) wychodzi z fabryki to ma idealnie równe wartości z przodu i z tyłu. Trzeba tak dobierać sprężyny by te wartości były odpowiednie. Ja osobiście uważam, że lepiej mieć wyżej tył, niż przód. SP3349 nie są idealnym rozwiązaniem, ale nie znam idealnych. Myślę, że kayaba RH 5550 była by trafniejsza, bo jest ciut krótsza (5mm). Czytając literaturę, zastanawiałem się nawet czy to nie sponsorowany artykuł przez LesjÖfors. :diabelski_usmiech
czekamy opinii innych użytkowników, i innych modeli sprężyn...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aronusZamieszczone przez rodaczekBo lesjo... czy to 19 czy 20 są krótsze od ORI sprężyn, są za to twardsze
Komentarz
-
-
oryginał (-BE) ma 356mm
Lesjofors 4285719 to odpowiednik VAG 1K0511115BG - a więc już mocniejsze niż seria.
Lesjofors 4285720 - nie znam jego odpowiednika... może ktoś podpowie...
Niestety nie znam też ich grubości (średnicy zwoju).
Zakładam, że są grubsze niż seria, (seria ma prawdopodobnie 12,5mm)
To są naprawdę dobre springi i to nie podlega dyskusji.
Zapewne pojawią się głosy, że sama długość sprężyny, nie ma większego znaczenia, liczy się grubość, ilość zwojów, typ sprężyny (np E), a przede wszystkim materiał. Tak to prawda. To też nie podlega dyskusji.
Wtrąciłem sie do dyskusji bo zastanawiałem się tylko nad alternatywą dla octy sprężyna inną niż Lesjofors, która" sprawi", że tył będzie trzymał wymiar tak jak w oryginale czyli 395mm lub coś koło tego.
Niestety nie ma ideału, każdy coś wybierze dla siebie...
Mnie najbardziej pasowała by chyba kayaba RH 5549..Jest to alternatywa dla SP3349 bo chyba jest ciut cieńszy drut i związku z tym większy komfort o ile można tak powiedzieć, przy tak twardym tyle...
Mam nadzieję, że ktoś podchwyci bakcyla i przeanalizuje również innych producentów sprężyn.
Kayaba RH 5550
Ciężar [kg]:2,36
Grubość 1 [mm]:12,5
średnica zewnętrzna [mm]:117
Długość [mm]:357
Kayaba RH 5549
Ciężar [kg]:2,26
Grubość 1 [mm]:12,25
średnica zewnętrzna [mm]:113
Długość [mm]:363
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81Zamieszczone przez Marek358i nie są wyraźnie twardsze od oryginalnych.
Rzecz nie w samej twardości. Nie po to wymieniamy sprężyny na 19tki. W moim odczuciu tył na 19tkach robi się bardziej "elastyczny" niż na oryginałach. Przypisałbyś to twardości?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marbabkiler01, jest duzo twardziej na tych Monroach niz na ORI :?: Amory tez zmieniales przy okazji czy zostales przy ORI :?:
Zamieszczone przez rodaczekkiler01, Gdzie kupowałeś te sprężyny. Też się przymierzam do nich, a widzę że jesteś z wawy. Ja jestem po wstępnych rozmowach z kolegą konkon z Oil-spa. Brałem już od niego parę gratów i ceny ma ok.
pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marek358Zamieszczone przez yunior81Zamieszczone przez Marek358i nie są wyraźnie twardsze od oryginalnych.
Rzecz nie w samej twardości. Nie po to wymieniamy sprężyny na 19tki. W moim odczuciu tył na 19tkach robi się bardziej "elastyczny" niż na oryginałach. Przypisałbyś to twardości?
Używając pojęć twardo/miękko kazda inna sprezyna niż ORI będzie bardziej twarda od serii.
Zaznaczam że mam tu na myśli Octavie z silnikiem 1,6 MPI.
Testowałem już u siebie zwykłe sprężyny za "50zł.", z pakietu na bezdroża i teraz mam Lesjoforsy...18.
W moim przypadku kazda sprężyna była twardsza od serii. Co nie pozostaje bez znaczenia na całą charakterystykę zawieszenia miekki przód/twardy tył/zmieniony środek ciężkości auta-tył wyżej jak w serii. Dopiero po założeniu Lesjoforsów na przód auto zaczęło się prowadzić jak trzeba.
Komentarz
-
-
Ja mam z tyłu Lejso 19, głównie z tego względu, że dodatkowo mam hak. Czuję utwardzenie tyłu, ogólnie jest OK, ale twardziej bym już nie chciał. Natomiast zaczęła mnie ostatnio zastanawiać jedna sprawa. Przy większej prędkości powiedzmy 70 km zaczynam odczuwać nawet drobne nierówności drogi w stopniu większym niż przed wymianą sprężyn, co mnie trochę wkurza. No chyba, że to amory bo mają już przejechane 160 tys.
Komentarz
-
Komentarz